Tuesday, November 3, 2009

a week ago


last week, anak lelaki kesayangan aku, cakirin bawak balik exam paper dia. kertas pendidikan islam and bahasa melayu. tengok2 markah dia agak mengecewakanlah. so, aku duk tengok soalan yang dia salah jawab sepintas lalu sambil tanya dia apa yang dia tak paham. dia diam je.


aku tgk2, yang paling teruk sekali part sambung perkataan untuk surah al falaq. terus aku tanya dia kalau2 dia tak hafal surah al falaq, or dia hafal tapi tak pandai baca. dia diam lagi. suruh dia baca ayat yang tertulis kat exam paper tu. sangat mengejutkan, dia baca dengan fasih sekali. dalam keadaan yang menahan marah, aku tanya dia kalau dia tahu baca n hafal surah, napa dalam paper tu dia salah. jeng jeng jeng. jawapan dia senang je. 


"abang jawab je, abang tak baca pun soalan dia. "


alamak. senang nye jawapan. apa lagi, lepas tu kena bebel la. mau sepanjang malam gak bebelan tu berkumandang. apalagi lepas tu aku tau dia buat perkara yang sama pada exam paper untuk bahasa melayu. haih, anak.. anak..


anyway, dalam pada tu, projek d berjalan lancar walaupun pada awalnya ada beberapa halangan. alhamdulillah seme dah ok, and aku dh proceed dh. almost 50% nak siap. aku exited nak share dgn a few ppl yang rapat ngan aku, tp risau tak jadi surprise nya. ngeh ngeh ngeh. so, tahan dulu la. share je la ngan laki aku.


and oh, induksi telah berakhir dengan jayanya. assignment dah submit. hopefully lulus la kan. (^_-) 





No comments:

Post a Comment